Route42, leider op het gebied van de data-gedreven beweging, revolutioneert de transportsector met toegankelijke business intelligentie. We bevinden ons op het snijvlak van slimme data, kennis en techniek van voertuigen van transportbedrijven, waar wij een wereld van inzichten en kansen bieden. Wij maken dit direct inzichtelijk voor iedere transportondernemer.
Inmiddels hebben we al meer dan 20 miljoen kilometers weg geoptimaliseerd. Dit omvat het volgen van a) het rijgedrag van de bestuurder b) het brandstofbereik c) technische fouten en/of ongelukken d) en zelfs de bandenspanning! Het verbeteren van je eigen wagenpark met Route42 bestaat eenvoudigweg uit het verbinden van je databronnen van het bedrijf met ons krachtig intelligentie platform. Een voorsprong maken op de concurrent is natuurlijk een leuke toegevoegde bonus!
U vindt ons hoofdkantoor in Breda (Nederland) – de centrale logistieke poort naar Europa. Ons team van gespecialiseerde strategen en technologen, die verder gaan waar andere stoppen, heten je welkom in de wereld van data magie!
Ons doel
We willen dat je slimmer werkt, niet harder! Hedendaagse transportondernemers worden constant gedreven om te doen wat het beste is voor hun bedrijf. De uitdagende cyclus van een (te) hoge werkdruk, onvoorziene gebeurtenissen en lage marges kunnen zijn tol eisen … Zonder zorgvuldig management, tast deze constante werkdruk de veiligheid van de bestuurder, duurzaamheid voertuig en de productiviteit van het bedrijf aan. Samen kunnen wij de cyclus doorbreken! We creëren samen een slimme oplossing die ervoor zorgt dat je wagenpark veilig en winstgevend blijft.
Route42 is ontstaan om bedrijfsdata (vlootgegevens) van transportbedrijven te optimaliseren door essentiële gegevens op te slaan en te gebruiken. De data vertaalt zich in bruikbare inzichten, die de transportondernemer gebruikt door de gehele organisatie heen om operationele werkzaamheden efficiënter en effectiever in te richten.
Data intelligentie ofwel transport 4.0, dat is de toekomst. U kunt aan de zijlijn blijven staan of je springt op de ‘Route42 trein’ voor je volgende reis!
Onze Klanten en Partners
De slimme data-oplossing van Route42 wordt gedistribueerd naar een solide basis van transporteurs en hun omringende ecosysteem, inclusief OEM’s, hardwareleveranciers en verzekeraars. We hebben geweldige relaties opgebouwd met de mensen met wie we samenwerken – waarschijnlijk omdat we allemaal een groot voorstander zijn van de kracht van transportintelligentie!
Onze klantenlijst bevat succesvolle lokale en internationale namen zoals GVT, Verhoek, Lubbers, Bakker, TVM, EasyTrip, HSF, De Rooy, Limpens en Jan de Rijk
Ons Verhaal
Route42 is in 2015 opgericht door de tweelingbroers Jasper en Max den Dopper.
Voor de lancering werkte Jasper in de auto-industrie en was Max een online technologie professional. Geïnspireerd door enkele van de meest veeleisende auto-industrie uitdagingen ter wereld, zoals de ervaring van Jasper met de Dakar Rally, begonnen ze dit intrigerende nieuwe ding genaamd “transport intelligentie” te verkennen.
Hun gezamenlijk onderzoek bracht een openbaring aan het licht: transportondernemers liepen op hun tenen om de dagelijkse activiteiten uit te voeren, terwijl de marges alleen maar minder werden. Ze beseften dat traditionele transportbedrijven nog steeds bezig waren met reactieve beslissingen op basis van onderbuikgevoel – geen concrete gegevens! Dit was niet langer een haalbare manier om een bedrijf te runnen.
Overtuigd door de waanzin van transportmanagers die hetzelfde herhaalden maar betere resultaten verwachtten, zochten Jasper en Max naar een oplossing in de wereld van transport intelligentie…
De twee broers investeerden hun tijd en privé kapitaal in deze veelbelovende nieuwe vorm van technologie. De resultaten van hun eerste paar klanten waren uiterst hoopvol.
Door data intelligentie toe te passen op transportbedrijven waren er onmiddellijk kansen voor optimalisatie. Na lange meetings, bodemloze koffie’s en een paar biertjes verder; kwamen de broeders uit hun planningsmodus met twee duidelijke observaties –
- Massale onwetendheid van kansen –
Drukke transportondernemers willen alleen maar worden ondersteund. Ze vermijden zich zorgen te maken over markteisen, harder te werken tegen de competitie of het achternagaan van teruglopende marges. Alleen ambitieuze transportondernemers zoeken nieuwe mogelijkheden voor bedrijfsgroei en begrijpen de cruciale rol van technologie en gegevens. - Nieuw platform nodig om bedrijven te versnellen –
Slimme, data gedreven, autonome robots en platforms worden steeds populairder in de autoindustrie- en de logistieke sector – een groen licht om hun eigen verenigende data intelligentie-platform te creëren! Ze moesten verder bouwen dan bestaande platformen zoals TMS, FMS of WMS, met een focus op het bieden van preventief en voorspellende real-time inzichten aan fleet managers. Bovendien wisten de broers dat hun platform de groei van bedrijven mogelijk moest maken.
Max en Jasper’s grootse plan om een revolutionair platform voor intelligente transportgegevens te creëren kwam tot bloei onder de bedrijfsnaam ‘Route42’. Als je The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy van Douglas Adams hebt gelezen, weet je dat ’42 ‘ ogenschijnlijk de zin van het leven betekent. In het geval van onze oprichters navigeert hun datagestuurde technologie alle fundamentele vragen en zorgen van de moderne transportondernemer over zijn bedrijfsactiviteiten. Ondanks dat het één gaat over het universum en het andere logistiek is, is de uiteindelijke bestemming hetzelfde: een staat van geluk!