R. Nagel B.V. Transportbedrijf: verbetering in het rijgedrag bereiken, betrek je chauffeurs in het proces


Als een van de oudste klanten van Route42 heeft Nagel een belangrijke stap genomen om het rijgedrag te verbeteren. Nagel, een logistiek- en transportbedrijf, dat gevestigd is op de luchthaven, heeft te maken met andere issues waar andere logistieke en transportbedrijven niet vaak mee hoeven te dealen. De realiteit die zijn eigen rijgedrag problemen met zich meebrengt. 

Jaap Van Vliet, chauffeurscoach bij Nagel, gebruikt de rijgedrag oplossing van Route42. Hiermee krijgt hij beter inzicht in het rijgedrag van zijn chauffeurs en voert hij verbeteringen door zodat elke chauffeur zich bewuster is van zijn eigen rijgedrag. De vloot van Nagel verwerkt en distribueert voornamelijk luchtvracht en goederen die dagelijks temperatuurregeling vereisen.

Nagel begon de datareis met Route42 in een vorm van een pilot in samenwerking met TVM. Beginnend met 4 volledig uitgeruste trucks, inclusief dashcam en eye tracking camera’s die zichtbaar waren voor de chauffeurs, en 4 trucks uitgerust met alleen tracking apparatuur en geen visueel element dat een bestuurder kon identificeren.
Hoewel het rijgedrag verbeterde, werd al snel duidelijk dat de beste langetermijnoplossing was om de bestuurders rechtstreeks te betrekken. Om ze direct toegang te geven tot hun eigen gegevens en rij scores resulteerde dit in een nog grotere verbetering van het rijgedrag. 

Nadat de pilot periode afgelopen was, besluit Nagel om de relatie met Route42 voort te zetten. Zij voorzien de gehele vloot van telematica-apparatuur om zo het rijgedrag te kunnen managen, te stimuleren en te verbeteren. Tegenwoordig hebben alle Nagel-chauffeurs toegang tot hun eigen rijprofiel via een smartphone applicatie.

“De manier waarop Route42 rijgedrag data presenteert, maakt het gemakkelijk om chauffeurs te coachen. Route42-tools bieden data aan die op een duidelijk en begrijpelijke manier worden gepresenteerd. Met visuele elementen wordt elke situatie voor zowel chauffeur als rijgedrag coach, duidelijker gemaakt. Ons doel is om ervoor te zorgen dat al onze chauffeurs, enthousiast zijn over het systeem, proactief hun eigen rijgedrag bekijken en proberen dit te verbeteren” vertelt Jaap van Vliet. 

Backoffice- en rij instructeurs spelen een actieve rol bij het coachen en onderwijzen van hun chauffeurs. Zij vertellen over de voordelen van het Route42 rijgedrag systeem, hoe ze brandstof kunnen besparen en hoe ze hun rijgedrag kunnen verbeteren terwijl ze onderweg zijn. Nagel begrijpt dat de veiligheid van hun chauffeurs topprioriteit nummer 1 is. Zij trekken dit door tot alle niveaus binnen het bedrijf. Vanuit zakelijk perspectief ziet Nagel de chauffeurs als hun ambassadeur op de weg. Daarom zal een goed onderhouden, onbeschadigde vrachtwagen en weinig schades niet alleen het bedrijf geld besparen, maar er ook voor zorgen dat het sociale imago positief blijft in de markt. 

Dankzij de vasthoudendheid van Nagel in combinatie met het gebruik van de telematica-oplossing van Route42 is Nagel in staat om hun reputatie te behouden en zelfs te verbeteren. Route42 heeft Nagel de juiste tool gegeven om deze doelen te bereiken. 

Van Vliet: “We hebben de besparingen, die we tot nu toe hebben gemaakt, met de telematica-oplossingen van Route42 niet gekwantificeerd. Maar zelfs als we minimaal 5% besparen op brandstofkosten en minder schades rijden, is de investering de moeite waard. We zouden de Route42 telematica-oplossingen aanbevelen aan elk bedrijf dat verbeteringen zoekt.”

Meer informatie over wat wij aanbieden is hier te vinden. Neem contact met ons op via mail [email protected] of bel ons via +31 (76) 886 22 05 en wij zorgen voor de oplossing die je zoekt.

– Fueled by Data, Driven by Intelligence –


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

*

*